kayo-hifuのブログ

独立への自己啓発!英会話力向上!知識習得と資格取得!

■英語圏での生活への道(20230209)

 

I have to go to work eariyer than usual.

 私はいつもより早く仕事に行かなければなりません。

You should have told me so.

 あなたは私にそう言うべきだった。

 

Japan is very far from here.

 日本はここからとても遠く離れています。

Thank you for coming all the way to our country.

 私たちの国にわざわざ来てくれてありがとう。

 

I'll walk to the office.

 事務所まで歩いて行きます。

Why not take a train.

 電車に乗ってみませんか。